E-Twinning

RESİM BENİM SİHİRLİ DÜNYAM

Çocuklar için resim; bir iletişim ve kendini ifade etme aracıdır. Belirlenen konu başlıkları ile birlikte çocukların resim yapmalarını sağlayarak etkileşimde bulundukları çocuklarla resim yoluyla haberleşmelerini daha çok sosyalleşmelerini,ekrandan uzak kalarak kendilerini resimleri ile ifade etmelerini,sanatsal bakış açısı oluşturmalarını ve yaratıcılıklarını ortaya çıkarmayı hedefliyoruz. Öğrenciler belirlenen konularla ilgili resimlerini yaparlar.Resimlerini anlatan notlar eşliğinde birbirlerine gönderirler. Bu projeyle hedefimiz; -Çocukların Kullandığı renklerle, çizdiği çizgilerle iç  dünyasını, duygularını resim yaparak açığa vurmalarını sağlamak -Resim yaparak sağ ve sol beynini birlikte çalıştırmak -Konsantrasyon gücü ve öz güveninin artması gibi birçok olumlu etki sağlamak -Çocukların yaratıcılıklarını geliştirmek -6 yaş dönemde kısa olan dikkat süresinin uzaması -Resmini anlatarak iletişim ve kendini ifade etme becerisini geliştirmek -Resim yoluyla Çocuklarda sanatsal bakış açısı geliştirmektir   Tanıtım videosu için tıklayınız     9 Şubat Güvenli Internet Günü Guvenli internet Kullanimi ile ilgili sınıfta  etkinlikler yapıldı.Yapilan etkinlikler fotograflandirilarak panoya asıldı.Güvenli internet kullanimi ile ilgili Sinif panosuna broşürler ve cesitli görseller takılarak  güvenli internet Kullanimi hakkinda öğrencilere bilgi verildi.Son olarak güvenli internet Kullaniminin bilinçlendirilmesi adina egitici video izletilerek bu konu kavratilmaya çalışıldı.Yapilan etkinlikler fotograflandirilarak etwinning portalina ve okul web sitesine yüklendi.        

Devamı

LOKUM TADINDA ÖYKÜLER

  Okulumuzda 5 yaş grubu Martılar Sınıfı ve öğretmeni Sevinç ÖZTÜRK  bir Etwinning projesi olan "Lokum tadında öyküler " adli projeye dahil olup çalışmalara başlamıştır. Bu proje kapsamında çocuk edebiyatı alanına öykü yazarları ve çizerler kazandırmak, resimli öykü kitaplarından yola çıkılarak çocukların bilişsel, duygusal ve erken okuryazarlık becerilerinin geliştirmesi, ailelerle öğretmenlere kaynak oluşturmak, çocuk öykülerine kolay ulaşılabilirlik sağlamak, Çocuk edebiyatı yazarları tanıtarak öğrencilerin farklı kitap ve yazarları tanıma fırsatı bulması amaçlanmaktadır. Bu amaçla Proje kapsamında, her ay farklı temalar ile röportajlar, öğretmenlerin köşe yazıları, makale inceleme, öykü haritası oluşturma, projede yer alan katılımcıların, öğretmenlerin temaya uygun yazdığı hikâyeler, bulmacalar, şiirler, yeni öykü yazarı kitap tanıtımları, öğrencilerin çizimleri, misafir çizerlerin çizimlerinin tanıtımı, kitap önerileri, öğrenci özgün çalışmalar da yer alacaktır. Aylık planlanan çalışmalar olarak belirlenecektir. Uzaktan eğitimde de aylık yapılan ürünler olarak sayfada yer alacaktır. Projemizin ürünü e-book, pdf olarak çıkarılan dergimiz olacaktır.

Devamı

SEÇEREK OKUYORUM

Okul öncesi dönemde, çocukların gerekli bilgiyi, alışkanlıkları almasında,kişilik gelişimlerinin sağlıklı oluşmasında en önemli araç kitaplardır.Öğretmenler ise çocuklarla kitapların buluşmasındaki en büyük köprüyü oluşturmaktadır.Kitap seçimini doğru bir şekilde tamamlayan öğretmenler nitelikli öyküleri buluşturur öğrencileriyle.Bu projeyle kitaplar arasında eleştirel bakış açısına dayalı bir seçim yapacağız.Öğrencilerimizin, gelişimlerini destekleyici, doğru algısal şemalar oluşturabileceği, iç denetimlerine katkı sağlayan kitapları onlarla buluşturacağız.

Devamı

My Perfect Day

Okulumuz Şeker Portakalları Sınıfı öğretmeni Miray Ömeroğlu tarafından uygulanmaktadır "My Perfect Day" yabancı ortaklı eTwinning projemizin amacı öğrencilerimizin kendileri için neyin önemli olduğunu ve onları neyin mutlu ettiğini anlamalarını sağlamak, mükemmel bir günün farklı kişiler için farklı bir anlamı olduğunu anlamalarını ve farklılıklara saygı duymalarını sağlamak. Çalışmaları hakkında yorum yapabilecekleri ve birbirlerinin yorumlarını yanıtlayabilecekleri işbirliği ve iletişim ortamı oluşturmaktır. Proje sonunda proje çıktıları e-kitap şeklinde yayınlanacaktır.

Devamı

MY OUTDOOR CLASSROOM - UCIONICA U PRIRODI

.Öğrenciler okul günlerinin bir kısmını dışarıda geçirecekler. Sağlıklarını iyileştirir, öğrenme motivasyonunu artırır ve onları doğa ile birleştirir. Učenici će provesti dio nastavnog dana u prirodi čime unaprjeđuju svoje zdravlje, razvijaju kreativnost, aktivnije sudjeluju u nastavnom procesu u opuštenoj atmosferi i povezuju se s prirodom.

Devamı

HAYVAN SEVGİSİ ÇOCUKKEN BAŞLAR

Okulumuzda 4 yaş grubu Deniz Yıldızları Sınıfı ve öğretmeni Saadet Emircikogulları bir Etwinning projesi olan "Hayvan Sevgisi Çocukken Başlar " adli projeye dahil olup çalışmalara başlamıştır.Sınıfa alınan bir balık ya da su kaplumbağası gibi hayvanlar sınıfa getirilir önce hayvan hakkında bilgiler verilir yaşam alanı, beslenme şekli gibi özelliklerden bahsedilerek önce sahip oldukları hayvan hakkında bilgilendirilir. Daha sonra sınıf bireyleri tarafından nasıl korunması gerektiği anlatılır ve bu sorumluluk sınıfta bulunan herkese ait bir görev olduğu belirtilir.Sınıfta bulunan günün nöbetçisi öğretmen gözetiminde sınıf hayvanlarını besler ve gerekli görüldüğünde öğretmen yardımı ile hayvanın barınma alanı temizlenir böylece hem hayvan sevgisi çocuklara aşılanmış olur hem de çocuklara sorumluluk vererek sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmiş oluruz.

Devamı

Better Teaching and Learning

"Better Teaching and Learning" eTwinning ve Erasmus projemizi İtalya, İspanya, Slovenya, Romanya, Yunanistan, ortaklarımızla beraber başladık. ilk webinarımızı Kasım ayında gerçekleştirdik.   Projemizin Özeti: En iyi öğrenme, her şeyi kendi başınıza hissettiğiniz ve deneyimlediğiniz zamandır. Soru şudur: Hızla değişen bir durumda bir çocuğa beklentilerini karşılayarak nasıl daha iyi öğretilir? Her ülkede pek çok teori vardır, ancak eğitimciler hala pratik deneyim ve bilgiden yoksundurlar, kuruluşlar yeni şeyleri en düşük eğitim düzeyinde - anaokulu ve okul öncesi sınıfları - nasıl uyarlayacaklarına dair bilgiden yoksundur. Yaparak Öğrenme, Deneyimsel öğrenme, STEAM ve Göreve Dayalı Öğrenme gibi tercih edilen yaklaşımlar, öğrencilerin gerçek yaşam deneyimleri yoluyla bilgiyi özümsemelerine olanak tanır. Bu proje, gerçek dünya hakkında düşünen çocukları duyarlı hale getirmeyi ve son derece yararlı deneyimsel beceriler, takım çalışması, yaratıcılık, problem çözme vb. geliştirmeyi amaçlamaktadır. BTL sayesinde, altı ana alanı kapsayan proje faaliyetleri ile okul ortamında tercih edilen "Öğretme / Öğrenme Yaklaşımları ve unsurlarını" birleştirmek için ortak okullarda iyi uygulamaları heyecanlandıracağız: "Girişimcilik", "Medya okuryazarlığı", "STEM "," Doğa ve Çevre "," Sağlıklı yaşam tarzı "ve" Kişisel İşler ". Projenin seçilen alanları, deneyimsel eğitim kılavuzlarının sağlanmasına, mevcut iç ve dış mekanların daha iyi öğretme / öğrenme için uyarlanmasına ve çocukların merakını, yaratıcılığını, sorumluluğunu, girişimcilik becerisini ve kişisel gelişimini teşvik etmek için yeni metodolojiler oluşturmaya yardımcı olacaktır.

Devamı

AKILLI OYUN(CAK)LAR

Zihni açan, aklı çalıştıran, öğrenmeyi kolaylaştıran, çabuk öğrenmeyi sağlayan akıl oyun(cak)ları geleceğin eğitim metodudur. Akıl oyun(cak)ları, çocukların eğlenirken zekasını geliştirmesi, ve yeni bir şeyler öğrenmesi için hazırlanmış oyun(cak)lardır. Çocuklar bu oyun(cak)larla var olan zihinsel ve bilişsel yeteneklerini geliştirebildikleri gibi, yeni yetenekler de kazanırlar. Zeka oyunları çocuklara; çabuk karar verme, sonraki aşamaları düşünme ve öngörme, olasılıkları hesaplama, mantığını etkili ve yetkin bir şekilde kullanma yeteneği kazandırır.Planlı hareket etmeyi, hızlı ve doğru karar vermeyi öğretir. Daha sayılabilecek bir çok açıdan çocuklara katkı sağlayan akıl oyun(cak)larını önce sınıfımızda çocuklarımızla tasarlayıp velilerin çocuklarıyla yapmalarını sağlayacağız.Daha sonra çocuklar hazırladıkları akıl oyun(cak)larını sınıf ortamında tanıtacaklar.Sonraki aşama ise oyun(cak)larla eğlenerek öğrenmek.

Devamı

MERAKLI MİNİKLERİN KEŞİF YOLCULUĞU ( DİSCOVERY JOURNEY OF CURİOUS LİTTLE ONES )

Milli Eğitim Bakanlığımızın 2023 Vizyon Belgesinde belirttiği üzere tüm temel eğitim kurumlarında Tasarım-Beceri Atölyeleri kurulması çalışmaları yürütülmektedir. Bu nedenle projemizde bulunan okullarda her ay farklı tema ile Tasarım-Beceri Atölyeleri faaliyetleri yürütülecektir. Müzik,drama,sanat,deney,mutfak,masal,oyun ve oyuncak,kodlama,zeka oyunları ve benim bahçem projemizde mevcut bulunan atölyelerimizden bazılarıdır. Projemiz sırasında teknoloji ve web2 araclari bol miktarda kullanılıp proje ortaklarına tanıtımı yapılacaktır. Projemiz Ekim Ayında başlayacak olup Mayıs Ayında sona erecektir. Projemiz; öğrencilerin sosyal,kültürel ve sportif etkinliklerini izlemek, çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış ve bu becerileri insanlık adına kullanabilen, bilime ve kültürel faaliyetlere meraklı, nitelikli bireyler yetiştirme amaçlarını taşımaktadır.

Devamı

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

Mustafa Kemal Atatürk e Twinning projesi kapsamında "Mustafa Kemal Atatürk'ün Hayatı"ortak ürün e book çalışması https://www.storyjumper.com/book/read/81524675

Devamı

SINIFIMDA SCAMPER FIRTINASI

Okulumuzda 4 Yaş grubu Deniz Yıldızları sınıfı ve öğretmeni Saadet EMİRCİKOĞULLARI bir Etwinning projesi olan Sınıfımda Scamper fırtınası adlı projeye dahil olup çalışmalara başlamıştır. "Hayal gücü bilgiden daha önemlidir, çünkü bilgi sınırlıyken hayal gücü tüm dünyayı sarmalar."EINSTEIN .Günümüz dünyasında bir ülkenin bilgi ve teknoloji düzeyi o ülkenin gelişmişlik düzeyini belirlemektedir. Bilgi ve teknoloji dediğimiz zaman ise yaratıcılığın kilit konumda olduğunu görüyoruz. Gelişmekte olan pek çok ülke bireylerin yaratıcılık düzeylerini yükseltmeye çalışmaktadır. Ama yaratıcılığın tek başına yeterli olduğunu söyleyemeyiz. Bireylerin yaratıcılıklarını , eleştirel düşünme ve karar verme gibi çeşitli özelliklerle birleştirilerek, bir üst basamak olan yaratıcı problem çözme becerilerini geliştirmelerini sağlamalıyız. Okul Öncesi Eğitim 'in amaçlarından biri de çocukların yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmektir. Hayal kurma, farklı düşünme, orijinallik ve sezgi yaratıcı düşünmenin en önemli unsurlarındandır. Çocuklarımızın SCAMPER Tekniği ile bu aşamaların hepsini kullanarak var olan durumdan yeni bir ürün ortaya koyabilmelerini sağlayacağız.

Devamı

DENE(Y)ELİM BİRLİKTE - LET'S EXPERIMENT

Yaparak yaşayarak öğreneceğimiz "Deneyelim birlikte" projesi Gülsüm Ahmet Şimşek Anaokulunda başladı. Çocuklar deneyerek öğreniyor. Okulumuz Şeker Portakalları sınıfı öğrencileri, öğretmenleri Miray ÖMEROĞLU'nun rehberliğinde bir eTwinning projesi olan "DENE(Y)ELİM BİRLİKTE LET'S EXPERIMENT" adlı eTwinning projesine katıldılar. Bu proje kapsamında öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmeleri ve öğrenmenin kalıcı olması amaçlanmaktadır. Projemizin Kasım ayında başlayıp Nisan ayında sona erecektir.  

Devamı

7 BÖLGE 7 KÜLTÜR

Ülkemizin 7 coğrafi bölgesinden yola çıkılarak, 4-8 yaş çocuklarının ülkemizi, kültürümüzü daha iyi tanımaları için kardeş sınıf yapmak istiyoruz. Eşleşen sınıflar birbirlerine kutu gönderecekler, kutunun içinde o yörede yetişen bitki yaprakları, o yöreye özgü tohumlar, ufak bir kutuda toprak, çocuklar doğada ne toplarlarsa onlar olabilir. En son olarak da öğretmenin o yöreyi tanıtan basit bir mektubu olabilir. Bir ay boyunca topladığımız materyalleri tohumları, göndermek istediklerimizi, etkinlik fotoğraflarımızı kutuda biriktirip ayın sonunda kargolayacağız. Bize gelen tohumları çocuklarla beraber ekip çimlenmesini bekleyeceğiz.

Devamı

OKULLAR ÇİÇEK AÇSIN

Okul bahçelerinin beton yığınlarından kurtarılarak ,güzelleştirilmesi bunu yaparken de bizzat çocukları işin içine dahil ederek ,yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlayıp, çevrelerini güzelleştirmeleri için onlara fırsat verebilmeyi amaçlıyoruz. Her öğrenci seçtiği mevsime uygun bir çiçek belirler.Belirlediği çiçeği ailesi ile birlikte tasarladığı saksıya dikerek sunum sırası geldiğinde okula getirerek arkadaşlarına çiçeği ile ilgili bilgi verir.Saksı tasarımını nasıl ve ne ile yaptığını anlattıktan sonra çiçeği bahçede uygun olan yere yerleştirir.Çiçeğin bakım ve sorumluluğu artık o öğrenciye aittir.Bunun yanı sıra okula gelirken ve okuldan giderken çiçeği ile günaydınlaşma ve vedalaşma yaparak çiçeğe güzel sözler söyleme çalışmaları yapılır.Her hafta bir çiçek sunumu yapılarak bahçe çiçekler sayesinde güzelleştirilmiş ve çocuklar bir sürü çiçeği tanımış olurlar.

Devamı

DOĞAYA ATMA, ÇÖPE AT !

Bu projemiz okulumuz müdür yardımcısı Meltem Çoksu ve Şeker Portakalları Sınıfı öğretmeni Miray Ömeroğlu tarafından uygulanmaktadır. öğrencilere geri dönüşüm ile birlikte temiz çevre bilincini aşılamak ve öğrenilen bilgileri somut yaşantılarla daha kalıcı hale getirmek için tasarlanmıştır. 

Devamı